Przedszkole Samorządowe nr 20
w Piotrkowie Trybunalskim

Zadania dla grupy I

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 5 =
zdjęcie
dzieci 3 letnie.
mail grupowy: grupa1przedszkole20@onet.pl
Ze względu na zaistniałą sytuację zachęcamy rodziców do zabaw i wykonywania proponowanych zadań wspólnie z dzieckiem.
 

Jeżeli ktoś chciałby powtórzyć sobie zabawy lub zadania, które już były proszę szukać w załącznikach zadania

22.06.2020r. - poniedziałek

,,Piękna nasza Polska cała''

,,Oto nasza Polska cała - utrwalanie znajomości nazwy kraju, jego stolicy oraz głównej rzeki. Rodzic prezentuje dzieciom fizyczną mapę Polski. Prosi, aby dziecko podzieliło się wrażeniami.Czy wiesz co ta mapa przedstawia? Co na mapie oznaczają zielone plamy, czerwone? Czym są niebieskie niteczki i plamki, których dużo na mapie? Pokazujemy dzieciom Wisłę i jej bieg.https://www.google.com/search?q=mapa+fizyczna+polski+dla+dzieci&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=-UrQCxX-1CPpnM%253A%252CBqS3UK34MVYsWM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQplzummmx9xrdE-
yAggY_5yyISFg&sa=X&ved=2ahUKEwiS_Luc3YvqAhXBw6YKHftpDTcQ9QEwAHoECAgQHQ&biw=1366&bih=625#imgrc=-UrQCxX-1CPpnM: 
 

,,Wycieczka wzdłuż Wisły'' - poznawanie charakterystycznych elementów dla regionów. Zapraszamy dzieci na wycieczkę wzdłuż Wisły i pytamy: Czym popłyniemy? dzieci podają swoje pomysły. Siadają na dywanie i naśladują ruch wiosłami. Rodzic: Jesteśmy w górach, stąd Wisła wypływa. W górach na halach pasą się owce. Dziecko zamienia się w owieczkę chodzi na czworakach, beczą beee, beee, beee...Następnie dzieci siadają do łódek . płyną dalej . Wspólnie z dzieckiem śpiewamy piosenkę ,,Krakowiaczek jeden...( Dzieci znają piosenkę z przedszkola) Jesteśmy w Krakowie. Wysiadamy zwiedzamy to piękne miasto. Oglądamy wspólnie z dzieckiem zdjęcia. https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=Zdj%C4%99cia+Krakowa&sa=X&ved=2ahUKEwjrn7az4ovqAhVn1qYKHRQ6CLMQsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=625 
Rozmawiamy z dzieckiem na temat fotografii, wyjaśniamy niezrozumiałe słowa.Następnie wsiadamy do łódki i odpływamy. Dopływamy do stolicy Warszawy.  Zwiedzamy miasto. https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=Zdj%C4%99cia+z+Warszawy+wsp%C3%B3%C5%82czesnej+i+zabytkowej&sa=X&ved=2ahUKEwiih8eA5YvqAhVKyaYKHeMIB2UQsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=625 
Ponownie rozmawiamy na temat miasta. Płyniemy łódką dalej. Dopływamy do Gdańska. Zwiedzamy .https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=zdj%C4%99cia+gda%C5%84ska+do+wydruku&sa=X&ved=2ahUKEwib9v7W5YvqAhVRwqYKHfOVAlUQsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=625 
Płyniemy dalej, słyszymy szum, widzimy mewy, statki,  - WISŁA kończy swój bieg wpada do morza Bałtyckiego. https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=zdj%C4%99cia+morza+ba%C5%82tyckiego+latem&sa=X&ved=2ahUKEwjy7aGy5ovqAhWB0KYKHemDBKsQsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=625 
Po wycieczce rodzic z dzieckiem wykonują MASAŻYKI Dziecko kładzie się na brzuchu, dłonie wkłada pod brodę. Płynie, wije się rzeczka - na plecach rysujemy falistą linię. Tu się srebrzy, delikatnie drapiemy -  tam ginie, wkładamy palce za kołnierz. A tam znowu wypłynie -Przenosimy dłoń pod pachę dziecka i szybko wyjmujemy. 
,,Nasze kolorowanki'' - doskonalenie trzymania narzędzia pisarskiego,- kolorowanie kolorowanek-. Zwracamy uwagę na poprawny chwyt kredki , motywujemy do dokładnej, estetycznej pracy. Utrwalamy nazwy kolorówhttps://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=kolorowanki+dla+dzieci+do+druku&sa=X&ved=2ahUKEwi_-5HX6IvqAhUG06YKHYiKDAQQsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=625
Dzieci wybierają dowolne kolorowanki, dokładnie, estetycznie wykonują pracę.

23.06.2020r.
Temat dnia :„Nad morzem”
Polskie morze” – prezentacja multimedialna. https://www.youtube.com/watch?v=MLtavdqm75I
Fale” – wyklejanka z kolorowego papieru, doskonalenie małej motoryki.
Rodzic recytuje wiersz A. Frączek „Bałwan na plaży”.
Co ten bałwan tutaj robi?!
Dawno już stopniały lody.
Woda ciepła niczym zupa,
A na plaży straszny upał!…
Biedak się w kałużę zmieni!
Nie doczeka tu jesieni!!!
Może schować go w lodówce?
Bo jak nie, to zniknie wkrótce!
Buja się na morskich falach,
Coś porykuje z dala,
Tańczy sobie wśród kamieni,
Nawet się troszeczkę pieni…
Lecz nie pieni się ze złości.
Bałwan pieni się z radości!
On się świetnie czuje w lecie,
Bo to bałwan morski przecież
Rodzic pyta: O jakim bałwanie mowa?. Następnie dzieci oglądają fotografie przedstawiające
morze i reprodukcje obrazów marynistycznych.(Załącznik 23)
     Dziecko wykonuje morskie fale z bałwanami.
Na tacy jest przygotowany papier kolorowy, podarty ręcznie na długie pasy. Rodzic zwraca
uwagę na paski: jedna krawędź paska jest niebieska, druga ma białe poszarpane końce. Dziecko nakleja paski wzdłuż kartki od góry, tak aby kolejny nachodził postrzępioną, białą krawędzią na poprzedni.
Morskie przygody” – zapoznanie z piosenką, nauka słów i melodii https://www.youtube.com/watch?v=yeeDt5CfkP0
1. Już od dawna o tym marzę ,
żeby dzielnym być żeglarzem.
i popłynąć w świat nieznany,
przez trzy wielkie oceany,
przez trzy wielkie oceany.
2. Może spotkam gdzieś syrenkę
i zaśpiewam z nią piosenkę.
Latającą znajdę rybę ,
pogawędzę z wielorybem,
pogawędzę z wielorybem.
3. Ponurkuję z morskim żółwiem,
bo nurkować bardzo lubię ,
a rekina minę grzecznie,
bo to zwierzę niebezpieczne,
bo to zwierzę niebezpieczne.
4. A gdy mama do mnie powie
Czas, by wrócił twój żaglowiec,
zaraz wrócę, daję słowo
i popłynę jutro znowu,
i popłynę jutro znowu.
Żaglówki” – ćwiczenia oddechowe, utrwalenie właściwego toru oddechowego.
Dziecko samodzielnie konstruuje żaglówkę. W kawałek styropianu wkłada słomkę, przykleja do niej kawałek kolorowego papieru.  Dziecko kładzie żaglówkę i dmucha w nią bezpośrednio lub przez słomkę.
Skarby w wodzie” – zabawa sensoryczna.
Na stoliku stoi miska z wodą i różnymi przedmiotami, które moż­na znaleźć w wodzie: muszle o różnych kształtach, patyki, kamienie. Dziecko, z zawiązanymi chustką oczami, wkłada ręce do miski i dotyka znajdujących się tam przedmiotów.

24.06.2020 r.
Temat dnia: „W górach”
W góry” –zapoznanie z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE
Tatry polskie góry” – rozpoznanie krajobrazu górskiego na ilustracjach. Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacnianie mięśni nóg.
Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające Tatry.(Załącznik 24)
  
Rodzic  zwraca uwagę, że aby pójść w góry na wycieczkę, trzeba się przygotować, mieć odpowiedni ekwipunek: plecak, kanapki, ciepłe i zimne picie. Trzeba włożyć wygodne buty przeznaczone do górskich wędrówek, wziąć ze sobą mapę i kompas.
Następnie dziecko wykonuje ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg: maszeruje w kole; kładzie się na plecach, unosi nogi, kąt prosty w stawie biodrowym i kolanowym, opiera ręce o uda i siłuje się (nogi napierają na ręce, ręce na nogi), odpoczywa i jeszcze pięć razy powtarza; stoi wyprostowane, pod jedną stopę wkłada woreczek gimnastyczny (torebkę z ryżem) i naciska na niego stopą, a następnie zmienia nogi.
Moje góry” – układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
Rodzic wycina trójkąty, koła i prostokąty. Dziecko układa z przygotowanych figur pejzaż górski i nakleja go na kartkę.
Wspólne planowanie wycieczek wakacyjnych. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat.

25.06. 2020r.

,, W górach'' 
,,Czekamy na wakacje'' - wysłuchanie i analiza treści wiersza. Rodzic czyta utwór.
Już tylko jedna chwilka albo dwie.
Lada moment wakacje rozpoczną się.
Niecierpliwie czekam tej wspaniałej chwili,
gdy w wakacyjny czas będziemy się bawili,
W piasku na plaży, wśród morskich fal,
patrząc na statki płynące w dal,
lub na placu zabaw albo w ogrodzie,
zamienimy się w piratów cumujących łodzie.
na brzegu wyspy bezludnej, jak ze snu
Chodź jest ona całkiem  blisko, koło domu,o tu...

Pytamy: Na co czekał bohater wiersza?, Kiedy według bohatera rozpoczną się wakacje ?, Jaki był bohater wiersza, co odczuwał?, Co będzie robił podczas wakacji?, W jakie postacie będzie się wcielał z kolegami, koleżankami ? 
Zabawa ,,Pokaż radość w tańcu - zabawa przy muzyce. Rodzic włącza wybraną, radosną piosenkę. Zadaniem dziecka jest pokazanie   poprzez taniec jak cieszy się z wakacji . Podczas pauzy w muzyce dziecko zastyga w bez ruchu z uśmiechem na twarzy. Powtarzamy kilka razy zabawę.

,,Czekamy na wakacje'' - działania plastyczne. Rodzic wycina z kartonu wyżej wymieniony napis. Za pomocą dowolnych technik plastycznych : kolorowanie, malowanie farbami, wydzieranie z kolorowego papieru, kolorowanie mazakami wspólnie z rodzicem, rodzeństwem, wykonujemy estetycznie pracę.

Tatry - polskie góry - rozpoznawanie krajobrazu górskiego. Dzieci oglądają góry Tatry - filmik. Po jego obejrzeniu zachęcamy dzieci do rozmowy , udzielania odpowiedzi na pytania.  zwracamy uwagę, że jeżeli chcemy pójść na wycieczkę w góry musimy się do tego przygotować. Plecak, kanapki,picie, odpowiednie obuwie, czapkę z daszkiem. zabrać mapę i kompas ( tłumaczymy znaczenie tego słowa)   https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=polskie+g%C3%B3ry+tatry+zdj%C4%99cia&sa=X&ved=2ahUKEwjM3PL7kpbqAhVHR5oKHcdtAKUQsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=625 

26.06.2020r. 

,,WAKACJE''
,,Gdzie można pojechać na wakacje?'' - wypowiedzi dzieci , doskonalenie umiejętności prawidłowego wypowiadania się pod względem artykulacyjnym i gramatycznym. Zachęcamy, pomagamy dziecku wypowiadać się zdaniami.https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=wakacyjne+kolorowanki+dla+dzieci+do+wydruku&sa=X&ved=2ahUKEwixtq7s2JrqAhWCyqYKHaa6ABcQsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=625
Dziecko samodzielnie wybiera wakacyjne kolorowanki. Zwracamy uwagę na staranne, dokładne , estetyczne kolorowanie różnymi kolorami kredek. Przypominamy z dzieckiem nazwy kolorów po polsku i angielsku. 
ZESTAW ZABAW I ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH 
 - ,,Berek - żuraw '' - dziecko biega  na palcach po pokoju, rodzic jest berkiem. Gdy Berek zbliża się do dziecka staje ono na jednej nodze.. Zamieniamy się rolami. 
-  ,,Rajd rowerowy'' - dziecko leży na plecach i naśladuje jazdę na rowerze. Raz wolno, raz szybko, z pauzami. 
-  ,,Łodzie'' - dziecko siada w klęku na kocyku. Ręce to wiosła. Dziecko płynie w wakacyjną podróż. 
-  ,,zamki z piasku'' - dzieci z różnych rzeczy, przedmiotów (koce, poduszki, materac, chusty, krzesła ) budują   zamek. Rodzic lub rodzeństwo mogą pomóc. 
-  ,,Pszczółki do ula'' - dzieci biegają po pokoju, ogródku naśladują pszczoły bzzz, bzzz,bzzz. Na komendę ,, Pszczółki do ula'' przykucają, bądź chowają się w danym miejscu. Na komendę ,,Pszczółki na łąkę''  biegają na palcach.

                                           Radosnych, pogodnych i bezpiecznych wakacji życzą ciocie z przedszkola.  
 

Załączniki artykułu

załacznik1 (Pobrań: 70)
załacznik 2 (Pobrań: 46)
załącznik 3 (Pobrań: 52)
załącznik 4 (Pobrań: 53)
załącznik 5 (Pobrań: 41)
załącznik 6 (Pobrań: 32)
załacznik 7 (Pobrań: 39)
szablon drzewa (Pobrań: 35)
załacznik 9 (Pobrań: 26)
Zdjęcia (Pobrań: 28)
załącznik 10 (Pobrań: 37)
załacznik 11 (Pobrań: 19)
załacznik 12 (Pobrań: 17)
załacznik 13 (Pobrań: 13)
załącznik 14 (Pobrań: 13)
załącznik 15 (Pobrań: 7)
załącznik 16 (Pobrań: 8)
załacznik 17 (Pobrań: 11)
załacznik 18 (Pobrań: 9)
załącznik 19 (Pobrań: 9)
załącznik 20 (Pobrań: 6)
załacznik 21 (Pobrań: 5)
załacznik 22 (Pobrań: 6)
załacznik 23 (Pobrań: 5)
załacznik 24 (Pobrań: 9)
powrót